ExPlORe ThE ReAL WoRLd...

ExPlORe ThE ReAL WoRLd...
ThE WoRLd fuLL Of SiN And We As A SLaVE...

Saturday, December 19, 2009

Ikan jerung coklat berbitik Ditemui di Mukah











petang tadi kira2 kol 3 petang,time aku rest ...tiba2 telefon bimbit aku berbunyi.Isk...kacau aku nak rest tol.rupa-rupanya mak aku kol.dia suruh aku gi jeti koz ada org jumpa jerung besar.Arghh!Tanpa berlengah lagi aku bangun dari katil dan pakai smart2 sikit.aku berlari anak menuju ke jeti.Warghhh!ramai btol org berkumpul kat jeti time tu,mcm mana nak tgk ?haha..
tpi ku memberanikan diri untuk bergerak dalam celahan org ramai.haa.lastly,aku nampak dgn mata kepala aku sendiri seekor jerung coklat sebesar kapal kargo.Tak sangka aku dapat tgk jerung yang jarang ditemui itu scara real!Menurut cerita sebaran org ramai,jerung tu terperangkap kat pukat nelayan bernama Abu..erm,tpi malangnya mati kat pukat.so,diaorg heret jerung besar tu dari tengah laut ke jeti kat tepi pasar.Sebuah lori digunakan untuk mengangkat jerung itu dari dlm air ke darat.Namun beberapa kali cobaan mengangkat gagal.Tali kapal yang digunakan utk mengangkat putus...lori senget!!Warghhh!!Berat giler..nama pun dah jerung besar.huhuhu.Then,diaorg putus asa nak angkat lagi...last2,diaorg heret jerung itu ke tebing yg cetek menggunakan bot atau kapal nelayan.Fuyohhh!!time diaorg heret tu,ekor jerung tu mcm masih hidup siap terangkat lagi.haha..
final result...ikan jerung yg malang itu dipotong kecik bagi memudahkan org ramai mengangkat paus tersebut ke darat seketul demi seketul.huhu..kesian..

Additional imformation : Aku rasa jerung tu sesat kot.then teperangkap kat pukat nelayan.
p/s : YEEHHAAA..aku jadi org pertama yg melaporkan perkara ini di internet(blog la tu kiranye.hehe) sebelom news ni kuar kat newspaper pagi esok..hahahahaha..rasa bangga lak aku.huhu..

No comments:

Post a Comment