ExPlORe ThE ReAL WoRLd...

ExPlORe ThE ReAL WoRLd...
ThE WoRLd fuLL Of SiN And We As A SLaVE...

Tuesday, December 8, 2009

Juan Cabana,artis mahkluk laut teragung.



korang pernah dengar tak cerita atau kes di mana semenanjung,kepulauan Broneo dan sabah digemparkan dengan penemuan seekor duyung yang mati di tepi pantai ? Aku merupakan salah seorang manusia yg percaya 100% pasal menda tu apatah lagi kat youtube bersepah video penemuan duyung tu.Ada yang kata duyung tu ditemui di Pasir Pandak..ada gak yang tak nak kalah kata ditemui di Pasir Putih.Aku mula jadi keliru..apatah lagi Sabah turut menemui duyung yang sama.Namun tiada bukti sehingga ke hari ini.
Sebulan yang lepas,sdg syok aku melayari internet,aku termasok ke dlm blog sorang blogger.Dia attach 6 keping gambar duyung tu.Tapi dlm 6 keping gambr tu,duyung tu ditemui mati di tempat yang berbeza dlm satu masa,ermm..kembar ke ?Then,ntah lar tiba2 hati aku tergerak utk wat research pasal duyung tu.aneh kan ?
Surf punya surf..at last aku terjumpa fakta rasmi berkenaan ngan duyung tu.
Korang pernah dgr nama JUAN CABANA??
haha..ok..beliau merupakan artis yang bertanggungjawab ke atas duyung tu.duyung tu merupakan patung yg beliau reka pada tahun 2008.Nama patung duyung tu ialah NERINA (bukan Preety Nerina yang kita Malaysia andaikan).Percaya atau tidak..beliau mecipta Nerina dan membawanya ke area pantai utk amik beberapa shoot gambr bertujuan supaya gambr tersebut nampak real dan natural dgn seekor duyung.Namun gambr tersebut tersebar ke serata dunia yang kemudiannya menjadikan Nerina sebagai aset yang menjadi bualan ramai.Sampai ada yg mengaku menemui Nerina di pantai di Malaysia.Tak tau malu btol!
PERcaya atau tidak...Juan Cabana telah bayak mereka patung bertemakan mahkluk halus laut dan patung2 yang beliau reka turut dijual secara onilne dgn harga yang amat tinggi!kaya beb!!!Nerina merupakan antara patung yang tertinggi harganya.
Fakta menarik : Patung2 yg beliau reka dicipta menggunakan sisik asli ikan dan taring binatang laut yang real!wowowowo!!!!
so..lepas ni kalau korang ada dibluetooth video duyung tu..korang jgn tertipu lak kalau kwn korang kata duyung tu ditemui di Malaysia,Sabah or semenanjung.ok ?coz ramai kengkawan aku jadi mcm tu....tiap kali aku dgr mereka mentioned pasal nerina tu..aku ketawa sendiri.wahahah..mudahnya org kita percaya menda2 yang karut mcm nih!!
hahahaahah

No comments:

Post a Comment