ExPlORe ThE ReAL WoRLd...

ExPlORe ThE ReAL WoRLd...
ThE WoRLd fuLL Of SiN And We As A SLaVE...

Saturday, January 2, 2010

Air Mata Raja Sungai




Time celebrate new year kat umah nenek aku..aku borak ngan nenek aku.Ada satu cerita yg aku rasa patut aku postkan kat blog aku nih.Aku tak bole kata cerita ni tipu belaka koz dia nenek aku!aku percaya kat dia koz dia tua dan lebih awal mkn garam dari kita.plus,dia hidup lebih lama dari aku..dah mcm2 peristiwa pahit dan pengalaman yg nenek aku pernah alami selama dia hidup.

Carita ini dialami sendiri oleh nenek aku sendiri time dia masih muda.Aku tak dapat nak bayangkan lar mcm mana keadaan dunia time tu.mksd aku,ZAMAN.Dia kata dulu dia pernah tgk org tangkap buaya gunakan jampi.Katanya,buaya takkan mengganas kalau telah dijampi lepas terperangkap kat dlm pukat.Satu ketika,ada dua ekor buaya ditangkap oleh manusia (org2 nenek aku r).Dia kata buaya 2 ekor tu dipercayai berlaki bini.SO,buaya tersebut diikat dan bini buaya tersebut isembelih dahulu.Erm
Percaya atau tidak,nenek aku kata AIR MATA laki buaya tersebut jatuh atau merembers keluar time dia tgk bini dia kena sembelih or sinonim ngan perkataan dibunuh.
so,korang paham2 lar knp erk.
so,lepas aku dgr citer tu,aku rasa mcm...erm,ntah la.
tpi one thing for sure,reptilia yg kita sangka ganas dahulu merupakan reptilia yg mempunyai perasaan.Dulu,nenek aku kata,buaya tak mkn org kalau org tak ganggu diaorg.erm,ntah la.
Tpi zaman skrg dah lain...manusia memulakan 'pertempuran' ngan semua mende dlm dunia nih.
jadi,tak heran la kalau korang sendiri dapat berita buaya naik ofis mkn org!
Sure korang tau pasal BUJANG SENANG kan ?
erm..aku nak kasi imformasi sikit.Bujang Senang merupakan seekor buaya teragung dan terulung pernah wujud kat bumi ni.Bujang senang merupakan raja segala raja sungai dan merupakan buaya terbesar dah terganas di sugai.Namun,sehingga ke hari ini...tiada bukti mengatakan kewujudan buaya ulung tersebut.Tapi nenek aku kata,Bujang Senang ada kat Sungai Beram.

No comments:

Post a Comment