ExPlORe ThE ReAL WoRLd...

ExPlORe ThE ReAL WoRLd...
ThE WoRLd fuLL Of SiN And We As A SLaVE...

Saturday, January 2, 2010

Apabila Sains mengatasi alam @ paranormal

Dulu,aku selalu fikir bahawa sains mampu merungkai segala rahsia kat dunia nih.Tapi aku silap.Kenapa ? coz sehingga ke hari ini tiada seorang saintis pun yg dapat merungkai kewujudan hantu atau alam paranormal.Mungkin ada kalangan korang yg akan sangka aku ni hilang akal tapi itulah hakikinya.Dahulu,Hantu atau entiti halus merupakan sebahagian daripada hidup manusia.Dahulu,manusia mampu bkomunikasi dgn entiti halus.Sehingga hari ini,masih wujud lagi 'kediaman' atau habitat asli komuniti halus ini.Aku tak nak selongkar habitat entiti ini coz aku takut ramai pengkaji alam paranormal akan gi selongkar habitat diaorg.Biarlah diaorg ngan hidup diaorg dan cara diaorg dan kita ngan cara kita sendiri.
Mesti korang tertanya2 knp skrg kita dah jarang tgk hantu.knp hanya bomoh je yg dapat tgk hantu ngan mende halus(ke bomoh pun kelentong jer nak tunjuk kuat?).Tiada siapa yg mampu jawab persoalan itu kecuali kita sendiri rasa.Dan hakikinya kita tidak diam di dunai ni bersendirian.Kenapa ?bcoz sains telah mengatasi kuasa alam.mungkin korang akan rasa aku ni tak logik,tpi itulah yg sebenarnya.Korang mungkin tak kesah sgt,tpi siapa tahu dahulu mugkin dunia ini milik 'mereka' ,bukan ?Tapi mungkin kemajuan sains dan teknologi telah 'menghalau' 'mereka' dari terus menetap berhampiran dgn kawasan kemajuan dan berpindah ke kawasan di mana diaorg dapat merasa apa yang mereka nikmati satu ketika dahulu walaupun pada hakikatnya manusia skrg kian rakus 'membunuh' habitat mereka.
P/S : Aku akan postkan setiap cerita yang causin aku ceritakan time dia hidup kat 'area' habitat entiti halus ini.Seram tetapi itulah hakiki!

No comments:

Post a Comment