ExPlORe ThE ReAL WoRLd...

ExPlORe ThE ReAL WoRLd...
ThE WoRLd fuLL Of SiN And We As A SLaVE...

Wednesday, January 27, 2010

Kenapa lama sangat ?

Kekadang aku terfikir gak naper erk kitaorg perlu belajar lama2 sampai dah tua bangka baru convo dan boleh merasai alam pekerjaan.Aku tak rasa poyo atau skema nak bangkitkan soalan yg memang tak masok akal nih.Yer la,semua org yg dah kerja melalui perkara yang sama…Cuma aku rasa lama sangat la utk kitaorg spent masa study (Diploma until degree).Imagine jer r kalau ko start diploma time ko umo 18 tahun,then ko spent around 6 years utk habiskan diploma n degree…so,umo ko dah 24!!itu belom lagi termasok kalau korang extend semester kan ?Lepas tu kompom korang akan pikir nak berumah tangga kan?Yer la,umo mcm tu majority manusia akan pikir menda mcm tu.So,bila lak kita nak enjoy alam pekerjaan secara SINGLE ??Bukan nye apa,koz aku rasa setiap manusia tu perlu merasai alam pekerjaan secara single terlebih dahulu sebelom dia nak berumah tangga walaupun pada hakikatnya ada antara korang yg tak setuju ngan statement aku nih.Betol tak ??erm…Kenapa erk kita perlu belajar lama2 baru dapat kerja ?Nak dptkan ilmu yg lebih tinggi utk pekerjaan yg terbaik??itu ke alasannye ?entah la..aku pun conpius nih!erm….
Tapi seriously r..aku harap sesangat agar masa utk kitaorg study lepas SPM(diploma until Degree) tak akan lama sangat seperti sekarang walaupun pada hakikatnya aku rasa benda tu tak akan pernah terjadi.Tapi aku redha ngan apa yg aku harugi sekarang nih.
P/S : Aku rasa aku dah out of topic r…hahaha..berbelit2 statement aku.hehe

No comments:

Post a Comment